HTML

Nyú Kommenc

  • hanyagság: ehh, ezt te már akkor is tudtad? és most? és honnan? ejj, télleg én is aszittem má, elbutultál... ... (2009.11.26. 11:54) Tini szösszenetek 2
  • hanyagság: nagyon örülnék, ha írnál, mert nagyon szeretem olvasni (2009.11.26. 11:51) Tini szösszenetek 1
  • hanyagság: imádlak seggarcú, zseniális vagy :P (2009.11.26. 11:48) Gyönyörű Ősz
  • nyunyika: @mikl: jajj, me? csak nem..jajj (2009.11.07. 20:03) Nem
  • hanyagság: hülye baszki, te nagyon hülye!!!! :D :D :D (2009.08.24. 17:25) A megvilágosultság szintje

Okosoknak

2008.04.02. 08:48 mikl

MókusTrip

Rég sikerült már ilyen jól belecsavarodnom gondolatba, úgyhogy megosztódni kívánkozik.

Alan Watts - The Nature of Consciousness c. előadásában hangzott el a kiváltó szikra, sőt tulajdonképpen én magam már nem is gondoltam hozzá semmit, de így is elég volt. Szóval AW azt találta mondani, hogy tegyük fel, hogy az ősrobbanás+evolúció elmélete igaz: volt egyszer egy elég nehéz de nagyon pici anyagpontocska és ez nőtt meg világgá. A világszemléletünk képzavra ebben az esetben az a hiedelem/életérzés, hogy mi emberek az anyag ilyetén struktúráján létező és ennek gyümölcseit élvező kis manók vagyunk, pusztán érdekkapcsolatban élve a világ rajtunk kívül eső részével, példul a mókusokkal. Holott, ezzel szemben, ámbátor: mi magunk vagyunk az ősrobbanás, pici kis fodrocskák a kitágult anyagi valóságon, de ugyanaz az anyag ami abból a pici kis pontocskából jött ki. Ezt mondta. Tehát ha eltekintünk attól, hogy esetleg urambocsá nem csak anyag(i sík) létezik, akkor sem indokolja semmi, hogy gondolatilag elválasszuk magunkat a mókusoktól és a kövektől, hiszen egyazon anyag-energia különböző tükröződései, formái ha úgy tetszik vagyunk csak. Az, hogy az öntudat szintje különbözik ezekben a formákban, az egy más kérdés, nem értelmezhető az anyagi síkon. Idáig eljutottam ugyan már más utakon is, de ez volt az egyik legmókusabb, nem tudom miért, de mindez számomra nagyon megnyugtató :).

Persze ha nem volt ősrobbanás, hanem a jóisten rakta ide az egészet úgy ahogy van, így, ebben a formában, akkor jogosan mondhatjuk, hogy nem vagyunk mókusok, mert a jóisten nem tréfából teremtett külön ember- és külön mókusentitásokat, és jó hogy vannak, de semmi közünk egymáshoz. A fákkal meg pláne.

Nekem viszont nincs bajom a mókusléttel, csak lepke nem szeretek lenni.

5 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://miklinlondon.blog.hu/api/trackback/id/tr15407612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Julcsi 2008.04.05. 00:10:30

:))))
Na csókolom. Látom a hanyag még nem járt erre...XD Én viszont igen, és ezt hoztam neked. Nemtom...csak gondoltam ha nekem teccik...XD

Egy programozó megy haza éjjel egykor részegen, a munkahelyéről az albérletébe.
Egyszer csak eléveti magát egy kicsi béka. Mivel nem sikerül elsőre ráugrania a kis jószágra, a béka gyorsan kiabálni kezd:
- Programozó! Programozó! Én egy elvarázsolt szépséges királykisasszony vagyok, akit egy gonosz boszorka változtatott át! Csókolj meg, akkor visszaváltozom, és már mint bűbájos királylány megcsókollak!
- Hö-hö - mondta a programozó, és zsebretette a békát. A villamoson egyszer csak hallja, hogy a béka mocorog a zsebében, hát kiveszi:
- Programozó! Programozó! Csókolj meg, akkor visszaváltozom szép királyleánnyá, utána egyszer magadévá tehetsz!
- Hö-hö - mondta a programozó, és ismét zsebretette a békát.
Alig ért haza, a béka megint ficánkolni kezdett a zsebében:
- Programozó! Programozó! Csókolj meg, meglátod szép királyleánnyá változom, utána egy egész hétig azt csinálsz velem, amit akarsz!
- Hö-hö*
- Neee, várj még! Mondd már meg, miért nem akarod, hogy visszaváltozzam királyleánnyá, és egy álló hétig minden kívánságod teljesítsem?
- Tudod királylány, rengeteg a munkám, stresszben élek, alig vagyok otthon, egy királylány púp lenne a hátamon...
De egy beszélő béka? Hö-hö. Az funny ;)

Ja, a mókusról meg az jutott eszembe...hogy: Miért van hátul a mókus farka?
1. Mert elől a mókus van...
2. Na, hogy nézne ki elől...
And....now...lépek tovább...Te meg drága, ha látsz egy békát... XDXDXD pussssszó

rpmókus 2008.04.06. 12:47:08

Tripedet olvasva felsejlett bennem koszorús költőnk, Laár András, egy rövid szösszenete. Gondoltam megosztom veled:)


Bár lennék...

Bár lennék fogtömés,
vagy kicsiny rút kapszli,
vagy félig fútt luftballon,
vagy bármi,
csak ne répa

mikl 2008.04.07. 11:52:58

Hahahh, úgy látszik ez a post mindenkiből előhozta a szunnyadó vicces ént. Hát, köszönöm építő jellegű hozzáfűzéseiteket, csókolgatom a békákat, répával vigyázok, hátha Laár van benne :)

rituta 2008.04.11. 11:27:43

A spekulatív gondolkodás gyöngyszeme:)) Én most tulképp azon gondolkozom, hogy ez vajon kinek szól? A nagyarcú materialistáknak? Télleg, ki az, aki még mindig aszongya, hogy pusztán érdekkapcsolatban állunk a környezetünkkel? Ja, hogy senki, csak mégis úgy viselkedik majdnem mindenki. Aha. Szal itt a paradoxon. Jóvan, hát lassú vagyok. Oda se neki, Gaia ugyse fogja hagyni:(( vagy inkább :))

Lepke télleg ne legyél. Akkor még tőled is félnem kéne.

Erről jut eszembe!! Télleg tavasz van már, mert tegnap éjjel, mikor hazaértem, a külső lámpa körül rajzottak már ezek az útálatos éjjeli lepkék, ez eddig nem volt. Hát nem ezt szeretem a tavaszban.

mikl 2008.04.11. 11:39:37

Hátőő, nem volt kiszemelt célcsoport, csak úgy leírtam, elfér.

Az érdekkapcsolat nem volt jó szó, arra gondoltam, hogy különálló entitásként éled meg a környező tárgyakat, lényeket. Jó te lehet, hogy nem, én igen, és hiába "tudom", hogy nem így van, nem ezt élem (ahogy mondod) így jó erre akár spekulatíve akár meditatíve néha-néha ráébredni.

Jó nem leszek lepke. Maradok kukac :)
süti beállítások módosítása